سیستم انتقال مواد

سیستم انتقال مواد

سیستم انتقال مواد امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که این روش نسبت به روش‌های مکانیکی تفاوت‌هایی دارد. همچنین لازم است بدانید سامانه سیستم انتقال ، به صورت‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

روش های سیستم انتقال مواد

روش‌های مختلفی که برای جابجایی و انتقال مواد استفاده می‌شود، هر کدام به نوبه خود کاربردهایی دارند. مثلاً سیستم انتقال روشی است که در آن مواد در حجم بالا جابجا می‌شود. در این سیستم انتقال از هوا یا دیگر گازها برای منتقل کردن مواد از محلی به محل دیگر استفاده می‌شود. توجه داشته باشید به طور کلی از این سیستم جهت انتقال انواع مواد خشک، مایعات گرانول و مواد پودری به دو روش فشار منفی و فشار مثبت انجام می‌شود. این روش که جزو روش‌های مقرون به صرفه و تمیز به شمار می‌رود امروزه طرفداران زیادی دارد.

 

انتقال مواد با دمش

 

انتقال مواد با دمش

همان‌طور که گفته شد جهت انتقال این مواد با جریان هوا دو روش دمش و مکش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خصوص روش انتقال مواد با دمش باید بدانید اساس کار در این روش با استفاده از کمپرسور هوا یا دمنده است. به طوری که انتقال مواد با تولید جریان هوای پرفشار مثبت انجام می‌گیرد. مکش اجزای مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل مخزن تحت فشار، لوله های انتقال و همچنین یک گیرنده می‌باشد. این اجزا تعادل سیستم را برقرار می‌کند تا به بهترین نحو ممکن انتقال مواد انجام شود. در این سیستم بین کمپرسور هوا و مخزن ارتباط برقرار می‌شود و در نهایت هوا به سوی مخزن هدایت می‌شود. در این مخزن، فیلتر بسیار قدرتمندی واقع شده است که می‌تواند ذرات پودری و ریز را از دیگر مواد جدا کند. بهترین کاربرد این سیستم برای مسافت‌های طولانی جهت انتقال مواد سنگین است.

انتقال مواد با مکش

سیستم دیگری که برای مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم مکشی است. در این سیستم از دستگاه مکنده صنعتی و مخزن رابطه سایکلون استفاده می‌شود. به طوری که این مکنده ابتدا فشار منفی ایجاد کرده و سپس با استفاده از لوله انتقال، مواد را به درون مخزن هدایت می‌کند. در این سیستم نیز از فیلتری استفاده شده که گرد و غبار و ذرات ریز پودری را جدا خواهد کرد. از آنجایی که این سیستم شکل مخروطی دارد و به صورت تحت فشار است، تخلیه آن کاملاً آسان خواهد بود. بهترین استفاده از سیستم انتقال مواد مکش در مسافت‌های کوتاه می‌باشد که می‌توانید جهت بسته‌بندی محصولات از آن استفاده کنید.

 

مزایای انتقال مواد پنوماتیک نسبت به مواد مکانیکی

 

مزایای سیستم مواد نسبت به مواد مکانیکی

همان‌طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای انتقال مواد استفاده می‌شود. حال اگر بخواهیم در خصوص برتری‌های روش پنوماتیک نسبت به روش مکانیکی بپردازیم باید بدانید سیستم انتقال مواد بسیار سریع و با کیفیت عالی انجام می‌پذیرد. اما چنانچه از روش مکانیکی استفاده شود آلودگی‌هایی ایجاد می‌شود و از طرفی محصولات هدر می‌روند. با این حال این روش ایده آل به خصوص برای جا به جایی موارد زیر کاربرد دارد:

  • مایعات
  • شن و ماسه و سیمان
  • شکر و آرد
  • محصولات غذایی
  • مواد پودری
  • رزین
  • زغال سنگ و پودر سنگ آهن

مسیریابی ساده در سیستم انتقال مواد

یکی دیگر از مزایای بسیار مهم سیستم انتقال مواد مسیریابی ساده آن نسبت به سیستم مکانیکی است. به طوری که در سیستم مکانیکی از نوار نقاله استفاده می‌شود و تنها در یک خط مستقیم حرکت می‌کند. از این رو بسته به میزان شیبی که دارد محدودیت‌های خواهد داشت. در سیستم های پیچ حلزونی مکانیکی نیز نیاز به نصب دقیق و تراز می‌باشد. اما استفاده از مکنده برای جابجایی مواد، مسیریابی بسیار ساده‌ای دارد. به طوری که این سیستم متشکل از لوله های ساده‌ای است که هم در مسیر افقی و هم در مسیر عمودی مواد را جابجا می‌کنند. این مکنده‌ها به هیچ عنوان نیاز به قاب و فونداسیون ندارند و می‌توان در هر شرایطی از آن‌ها استفاده کرد.

 

ایمن بودن و تمیز بودن روش پنوماتیک

 

ایمن بودن و تمیز بودن روش پنوماتیک

استفاده از نوار نقاله برای انتقال مواد موجب نشت مواد می‌شود و چنانچه در مسیر حرکت قرار باشد مواد از یک نوار به نوار دیگر منتقل شود، مقدار بیشتری از مواد نشت خواهد کرد. با این حال مواد اشتعال زا و سمی می‌تواند خطرناک باشد و حادثه‌ای به وجود آورد. اما وقتی از مکنده‌ها برای سیستم انتقال مواد استفاده می‌شود، مسیر جابجایی کاملاً محفوظ است و هیچ گونه مواد خطرناک و گرد و غبار سمی یا مواد اشتعال زا به محیط وارد نمی‌شود. همچنین استفاده از روش سیستم انتقال مواد در جابجایی محصولات غذایی از آلوده شدن مواد جلوگیری می‌کند.

نگهداری آسان سیستم پنوماتیک

از آنجایی که در نوار نقاله‌ها از قطعاتی چون یاتاقان‌، غلتک و غیره استفاده می‌شود طبیعتاً به مرور زمان دچار استهلاک خواهد شد و نیاز به تعمیر و نگهداری با هزینه‌های بالا خواهد داشت. همچنین اگر به این قطعات به صورت دائم رسیدگی نشود حوادث و موانع زیادی به وجود می‌آورد. اما در سیستم انتقال قطعات متحرک کمتری استفاده می‌شود و از این رو نسبت به سیستم های مکانیکی نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. همچنین در این سیستم تنها نظافت فیلتر اهمیت زیادی دارد که کار چندان سختی نیست. ارائه انواع سیستم های انتقال و همچنین تجهیزات نظافت صنعتی در فروشگاه اسب زر این امکان را به شما می‌دهد تا آنچه را که می‌خواهید تهیه کنید. به طور کلی باید بدانید در این وب سایت علاوه بر اینکه انواع مکنده مرکزی عرضه می‌شود می‌توانید از تجهیزات سیستم انتقال مواد نیز بهره ببرید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد در وب‌سایت اسب زر علاوه بر عرضه انواع مکنده مرکزی شما می‌توانید سیستم های سیستم انتقال مواد را نیز تهیه کنید. این نوع سیستم که مزایای زیادی نسبت به انتقال مواد مکانیکی دارد امروزه کاربردهای زیادی برای جابجایی بسیاری از مواد خواهد داشت. به طور کلی باید بدانید انتقال مواد به صورت پنوماتیک به دو روش مکش و دمش مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی مختص به خود را دارند

اطلاعات تماس
وجوه تمایز این شرکت نسبت به سایر شرکتهای مشابه

کارشناسان و متخصصین

توانایی کارشناسان و متخصصین این مجموعه در برقراری ارتباط صحیح با مشتریان

سرعت ارائه خدمات

سرعت در ارائه خدمات پس از فروش ماشین آلات نظافت صنعتی

کیفیت بالای محصولات

کیفیت بالای محصولات همراه با استانداردهای مهم ملی و بین المللی است.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت اسب زر تماس حاصل فرمایید.