مبل‌شوی چیست و چه کاربردی دارد؟

مبل‌شوی چیست و چه کاربردی دارد؟
مبل‌شوی چیست و چه کاربردی دارد؟

تمیزی مبلمان منزل یا محل کار یکی از دغدغه‌های افرادی است که به نظافت وسایل خود اهمیت می‌دهند. اما تمیز کردن و شستشو مبل کار راحتی نیست و ممکن است باعث آسیب به پارچه یا چوب مبل شود. بهترین راهی که می‌توان مبل را به راحتی و بدون کوچکترین آسیب تمیز کرد، استفاده از مبل‌شوی است. اگر ترغیب شدید که درباره این دستگاه اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن این مطلب را در باره کاربرد مبل شوی از دست ندهید.

مبل‌شوی چیست؟

دستگاه مبل‌شوی یا همان شستشوی مبل، یک دستگاه نظافتی تخصصی برای مبلمان است. از نظر ظاهر دستگاهی شبیه به جاروبرقی است ولی کارایی آن متفاوت می‌باشد. کاربرد مبل‌شوی در نظافت از وسایل منزل یا محل کار، حتی ممکن است از یک جاروبرقی بیشتر باشد.

این دستگاه شامل سیستم‌های گوناگونی است که هر کدام به درستی در کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا بهترین عملکرد برای تمیزی و کمترین آسیب به مبل را داشته باشند. در ادامه بیشتر درباره عملکرد آن صحبت خواهیم کرد. نمایندگی اسب زر در زمینه ارائه محصولا مربوط به خدمات نظافت صنعتی فعالیت دارد و بهترین مبل شوی‌ها در کنار دیگر وسایل مانند انواع اسکرابر ها را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

دستگاه مبل‌شوی چه انواعی دارد؟

دستگاه مبل‌شوی چه انواعی دارد؟

دستگاه مبل‌شوی همانند جاروبرقی، دو نوع خانگی و صنعتی دارد که کارایی و کاربرد هر یک با دیگری متفاوت است.

دستگاه مبل‌شوی خانگی، از نظر ابعاد همانند یک جاروبرقی خانگی است که درواقع کوچکترین دستگاه مبل‌شویی است که در بازار موجود است. با این دستگاه می‌توان به راحتی در منزل مبلمان را تمیز کرد و نگران خرابی مبلمان خود نبود.

دستگاه مبل‌شوی صنعتی، نسبت به مدل خانگی آن ابعاد بزرگتری دارد و دیگر برای مبلمان منزل مناسب نیست. زیرا علاوه بر جا‌به‌جایی سخت آن، مصرف برق آن بسیار است. کاربرد مبل‌شوی صنعتی در شستشوی مبلمان اماکنی مثل اداره‌ها، شرکت‌ها، هتل‌ها، مساجد و غیره بهتر است، زیرا که رفت و آمد در آنجا بیشتر از منازل است. مبلمان در اماکن پر رفت و آمد بیشتر و زودتر کثیف می شوند و توان یک مبل‌شوی صنعتی بسیار بیشتر از یک مبل‌شوی خانگی است.

نحوه عملکرد مبل‌شوی چگونه است؟

نحوه عملکرد و کاربرد مبل‌شوی با توجه به نوع آن ممکن است متفاوت باشد و هر کدام به نحوی برای شستشو عمل کنند. اما مشخصا این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری یک عملکرد کلی و ثابت دارد که برای همه دستگاه‌های مبل‌شوی مانند یکدیگر است.

ابتدایی‌ترین قسمت یک دستگاه مبل‌شوی، برس آن است که به صورت چرخشی عمل می‌کند. این قسمت برای تمیز کردن مبل و جمع‌آوری ذرات گرد و غبار طراحی شده است. سایر قسمت‌های مبل‌شوی شامل یک سیستم برای شستشو و اسپری کردن آب است و سیستم دیگر آن، سیستم مکش مبل‌شوی است.

این دستگاه، ابتدا آب و مواد شوینده را برای تمیز کردن مبل بر روی سطح آن اسپری می‌کند و سپس برس چرخان آن همزمان برای تمیز کردن و جمع‌آوری ذرات کثیفی بر روی آن به صورت دورانی می‌چرخد و در نهایت سیستم مکش ذرات گرد و غبار و همچنین آب و مواد شوینده را از روی سطح مبل به درون دستگاه مکش می‌کند.

کاربرد مبل‌شوی چیست؟

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره شد، مبل‌شوی یک دستگاه کاربردی است که برای همه مکان‌هایی که از مبل استفاده می‌کنند، مفید است و کارایی دارد. کاربرد مبل‌شوی برای مبلمان در هر مکانی، بر کسی پوشیده نیست. همه افراد حداقل یک بار در زندگی، نیاز به شستشوی مبل داشته‌اند که بعد از شستشوی دستی آن، باعث آسیب و خرابی مبل شده‌اند.

دستگاه مبل‌شوی، یک دستگاه ضروری برای هر خانه و محل کار است. مخصوصا در منازلی که بچه کوچک با مبلمان در تماس است، حتما به این وسیله کاربردی احتیاج می‌شود و یا حتی در مکانی که شلوغ و پر تردد است، کابرد این دستگاه مشخص می‌شود.

با مبل‌شوی نیازی به جابه‌جایی آن برای شستشو نیست، نیازی به‌صرف انرژی برای شستن آن به‌صورت دستی نیست و همچنین شستشو با مبل‌شوی باعث آسیب رساندن و تغییر رنگ پارچه مبل و یا پوسیدگی چوب مبل در اثر تماس با آب نمی‌شود.

آیا کاربرد مبل‌شوی به نوع آن بستگی دارد؟

آیا کاربرد مبل‌شوی به نوع آن بستگی دارد؟

همانند هر وسیله دیگری که انواع مختلفی دارد و هر نوع آن کاربرد مخصوص به خودش را دارد، کاربرد مبل‌شوی با توجه به نوع آن متفاوت است و ممکن است با استفاده و انتخاب غلط آن انتظاری که دارید را برای شما به ارمغان نیاورد.

به‌طور مثال شما برای شستشوی مبلمان منزل نمی‌توانید از یک مبل‌شوی صنعتی استفاده کنید. زیرا مبل‌شوی صنعتی بزرگ است و وزن سنگینی دارد و برای جابه‌جایی در منزل مناسب نیست و همچنین مصرف برق آن نسبت به مدل خانگی آن بیشتر است که این مورد در استفاده از آن برای محل کار مشکلی ایجاد نمی‌کند.

همچنین به تبع استفاده از یک مبل‌شوی خانگی برای شستشوی مبلمان محل کار مناسب نیست. زیرا مبل‌شوی خانگی نسبت به نوع صنعتی آن مکش کمتری دارد که برای گرد و غبار اندکی که در منزل وجود دارد، طراحی شده است. در صورتی که در محل کار به علت تردد بیشتر، این کثیفی بیشتر است و نیاز به قدرت بالاتری برای تمیز کردن مبلمان است.

قیمت مبل‌شوی چقدر است؟

در قیمت مبل‌شوی کاربرد آن و برندی که دارد، تاثیرگذار است و به علت نوسانات بازار و عدم ثبات قیمت، امکان اینکه یک قیمت مشخص و ثابت تعیین شود و به شما داده شود، وجود ندارد. به همین علت برای کسب اطلاعات دقیق در این‌باره می‌توانید به فروشگاه‌های معتبری که این دستگاه را می‌فروشند، مراجعه کنید و قیمت را از آن‌ها جویا شوید.

از کجا می‌توان مبل‌شوی را تهیه کرد؟

شما با مراجعه حضوری به فروشگاه‌های فروش وسایل خانگی یا صنعتی، می‌توانید مبل‌شوی را خریداری کنید. همچنین با اطلاع از شماره تماس آن‌ها می‌توانید به صورت غیر حضوری برای خرید آن اقدام کنید. علاوه بر این‌ها، اکثر فروشگاه‌ها برای بیشتر دیده شدن و معرفی خود، سایت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که شما می‌توانید با جستجو کردن در مرورگرهایی مثل گوگل به سایت این فروشگاه‌ها دسترسی داشته باشید و برای خرید مبل‌شوی اقدام کنید.

سخن آخر

اگر تمیزی مبلمان و شستن آن برای شما یک دغدغه بزرگ است و همیشه با آن سروکار دارید، خرید یک مبل‌شوی با کاربرد بالا خیال شما را راحت می‌کند. اما این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به مکانی که قرار است از این دستگاه استفاده کنید، برای خرید آن اقدام کنید تا بهترین نتیجه را از این دستگاه پر کاربرد بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *