دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیک
دستگاه کارواش اتوماتیک

صنعتی شدن  و پیشرفت تکنولوژی، زندگی این روزهای بشر را نیز متحول ساخته است. انسان ها اغلب تلاش می کنند تا روش های مکانیزه را جایگزین روش های سنتی و قدیمی کنند. دستگاه کارواش اتوماتیک می تواند بدون دخالت انسان، اتومبیل ها و ماشین های سنگین را به صورت کاملا حرفه ای و تمیز بشوید. ما در ادامه توضیحات بیشتری راجع به دستگاه کارواش اتوماتیک بیان می کنیم. در ادامه همراه ما باشید:

معرفی دستگاه کارواش اتوماتیک

دستگاه کارواش اتوماتیک نوعی دستگاه نظافت و شستشوی صنعتی به شمار می رود. این دستگاه جهت شستشوی مکانیزه اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها مدرن تر شده اند. مدل های گوناگونی از دستگاه های کارواش اتوماتیک در سراسر جهان تولید و استفاده می شود. این دستگاه ها مطابق طراحی و تجهیزات خود، برای نظافت پرسرعت و باکیفیت انواع گوناگون خودرو های سواری و سنگین کاربرد دارند.

انواع دستگاه کارواش اتوماتیک

انواع دستگاه کارواش اتوماتیک

این کارواش ها دو نوع هستند.

  • دروازه ای

در این مدل از دستگاه کارواش اتوماتیک، دروازه روی یک ریل قرار دارد، و به شستشوی اتومبیل ها می پردازد. نازل های آب پاش، برس ها و خشک کن ها همه روی این دروازه نصب شده اند.

  • تونلی

در مدل تونلی بر خلاف دروازه ای، بخش های عملیات شستشوی به صورت جداگانه و در راستای یکدیگر قرار دارند. این کارواش ها کاربری های متفاوتی دارند. به گونه ای که یک مدل برای شستن اتومبیل های سواری و شاسی بلند و مدل دیگر جهت شستن خودروهای سنگین مانند اتوبوس و کامیون کاربرد دارد.

عملیات شستشوی توسط دستگاه کارواش اتوماتیک

می توان مراحل شستشوی توسط این دستگاه را به صورت زیر ذکر کرد:

  • ورود اتومبیل به درون دستگاه کارواش اتوماتیک

در مدل های دوازه ای اتومبیل در محل دستگاه مکانیزه پارک می شود. اما در مدل های تونلی اتومبیل بر روی نوار نقاله قرار می گیرد و به صورت اتوماتیک به داخل تونل وارد می شود.

  • پاشیدن شامپو و سایر مواد شوینده توسط دستگاه کارواش اتوماتیک

شامپو و مواد شوینده توسط نازل های مخصوص بر روی برس ها و بدنه اتومبیل پاشیده می شوند. بهره گیری از این مواد در از بین بردن آلودگی ها و کیفیت نظافت تاثیر دارد. اغلب شمار نازل های پاشش فوم از شمار نازل های پاشش شامپو بیشتر است. جهت نازل های پاشش شامپو بر روی برس ها تنظیم شده اند اما جهت پاشش نازل های فوم بر روی بدنه اتومبیل است.

  • مرحله برس زنی

پس از پاشش شامپو و فوم نوبت به سیستم برس زنی می رسد. برس های دوار عمودی و افقی تمام سطح بدنه اتومبیل را با سرعت بالا شستشوی داده و تمام آلاینده و مواد چسبیده به سطح را از بین می برند. جنس این برس ها به گونه ای است که بر روی بدنه اتومبیل خط و خش  ایجاد نمی کنند.

  • مرحله آبکشی

در این مرحله نازل های آب پاش، مواد شوینده و آلاینده های سطح را می شویند. جهت افزایش سرعت در فرآیند خشک شدن خودرو ها، از واکس خشک کن استفاده می کنند. این واکس ها می توانند قطرات آب روی بدنه اتومبیل را جمع کرده و موجب ریزش سریع تر آن ها از روی سطح اتومبیل شوند. شما می توانید جهت انجام خدمات نظافت صنعتی اتومبیل خود، به کارواش های اتوماتیک مراجعه کنید.

مزیت های استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک

مزیت های استفاده از دستگاه کارواش اتوماتیک

به طور کلی می توان گفت: به کارگیری این دستگاه جایگزین روش های سنتی و کارواش های دستی است و دارای مزایای بسیار زیادی است. البته مزایای کارواش های اتوماتیک مشترک است و منحصر به مدل دستگاه خاصی نمی شود. برخی از این مزایا را می توان به صورت زیر بیان کرد:

  • در این کارواش ها در مصرف آب صرفه جویی می شود: با توجه به سیستم خاص این دستگاه می تواند میزان مصرف آب را تاحد زیادی کاهش دهد. همچنین می تواند آب مصرفی را تصفیه کرده و مجدد به چرخه شستشو باز گرداند.
  • کیفیت نظافت در این دستگاه ها بالا است: سیستم دستگاه کارواش اتوماتیک موجب می شود تا کیفیت شستشو و سرعت انجام عملیات افزایش یابد.
  • این دستگاه سیستم قدرتمندی دارد که می توان با آن برنامه های مختلف شستشو را انتخاب کرد.
  • می توان با مانیتور روند شستشو را نظارت کرد.
  • دستگاه کارواش اتوماتیک قابل اطمینان است و هیچ گونه آسیبی در حین شستشو توسط دستگاه به خودرو وارد نخواهد شد.
  • از مهم ترین مزایای این دستگاه می توان به سازگاری با طبیعت اشاره کرد. پس از پایان عملیات شستشو توسط دستگاه اثری از آب و آلودگی باقی نخواهد ماند.

تفاوت دستگاه کارواش اتوماتیک با کارواش معمولی

در حال حاضر در کشور ایران دو نوع کارواش اتوماتیک و عادی فعالیت می کند. افراد می توانند مطابق میل خود به یکی از آن ها جهت شستشوی اتومبیل خود مراجعه کنند. برخی از تفاوت های این دو کارواش شامل موارد زیر می شود:

  • زمان شستشوی در کارواش اتوماتیک کمتر است.
  • کارواش عادی از نظر مساحت، به مساحت بیشتری نیاز دارد.
  • عملیات شستشوی در کارواش معمولی کاملا دستی است و توسط سطل، آب و اسفنج صورت می گیرد اما در کارواش اتوماتیک کاملا مکانیزه است.
  • هزینه شستشوی اتومبیل در کارواش معمولی کمتر است.
  • کیفیت شستشوی اتومبیل در کارواش اتوماتیک از معمولی بیشتر است و مشتریان رضایت بیشتری دارند.
  • در کارواش های معمولی عملیات خشک کردن توسط دستمال انجام می شود، اگر فرد این کار را به خوبی انجان ندهد ممکن است اثر لکه های آب روی بدنه باقی بماند. اما در کارواش اتوماتیک این عملیات به گونه ای توسط دستگاه دمنده قوی انجام می گیرد که در نهایت و به اصلاح عامیانه اتومبیل برق می زند.

دو مشکل شستشوی توسط دستگاه کارواش اتوماتیک

  • مشکلی شستشوی توسط این دستگاه ها وجود دارد، این است که دسترسی به گوشه و کناره های ماشین توسط برس های این دستگاه سخت است.
  • موتورشویی و صفر شویی در این کارواش ها بهتر است، انجام نشود. زیرا در این کارواش ها برای انجام این عملیات باید از دستگاه واتر جت استفاده کرد و ممکن است به قطعات موتور اتومبیل آسیب وارد شود. البته اکثر کارواش ها این عمل را انجام نمی دهند و آن را حذف کرده اند.

نتیجه گیری

امروزه افراد به دلیل مشغله های کاری بیشتر به کارواش ها برای شستن اتومبیل خود مراجعه می کنند. شما اگر تمایل به احداث کارواش اتوماتیک دارید، قطعا به دستگاه کارواش اتوماتیک نیاز خواهید داشت. شرکت اسب رز وارد کننده محصولات صنعتی نظافتی و تجهیزات کارواش اتوماتیک است. شما می توانید با این شرکت ارتباط برقرار کرده و تجهیزات نظافت صنعتی مورد نیاز خود را تامین نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *