راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی

راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی
راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی

نظافت مکانیزه صنعتی راه کاری برای تمیز کردن یک محیط یا یک سطح با روش های پیشرفته است. در این روش فرد با آلودگی تماس مستقیم ندارد. او در کوتاه ترین زمان می تواند بدون صرف انرژی زیاد فضا را به بهترین نحو تمیز و عاری از هر گونه آلودگی نماید. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با راه کارهای نظافت مکانیزه صنعتی آشنا سازیم.

نقش دستگاه های نظافت مکانیزه در راه کارهای نظافت مکانیزه صنعتی

امروزه دستگاه ها و تجهیزات متفاوتی برای نظافت صنعتی تولید و به بازار عرضه شده می شوند. می توان توسط این دستگاه ها تحول شگرفی در نظافت و بهبود بهداشت محیط های مختلف از جمله محیط های کاری ایجاد کرد. به دلیل اینکه افراد بیشتر ساعات روز را در محیط کار خود می گذرانند، بهداشت این بخش ها دارای اهمیت بسیار زیادی است. این نکته را مد نظر بگیرید که راهکارهای مکانیزه صنعتی با توجه به شرایط و محدودیت های محیط کار برگزیده می شود.

مزایای استفاده از دستگاه های نظافت مکانیزه

استفاده از تجهیزات و راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی، می تواند علاوه بر سرعت بخشیدن به پروسه نظافت، نتیجه و کیفیت کار را چندین برابر نماید. با به کار گیری این دستگاه ها می توان مصرف آب، مواد شوینده و نیروی انسانی لازم را جهت نظافت محیط کار کاهش داد. در نتیجه پیروی از راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی می تواند در کاهش هزینه ها در طولانی مدت، دخیل باشد. از طرفی این تجهیزات می توانند در سلامت کارکنان در محیط های صنعتی نقش مهمی ایفا کنند.

راهکار های نظافت مکانیزه صنعتی با به کارگیری تجهیزات صنعتی

راهکار های نظافت مکانیزه صنعتی با به کارگیری تجهیزات صنعتی

در یک محیط صنعتی باید از تجهیزات صنعتی و مدرن هم استفاده کرد. حتی برای نظافت این محیط ها باید از تجهیزات صنعتی استفاده کرد. در این بخش ما به معرفی راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی و برخی دستگاه های پرکاربرد نظافت صنعتی می پردازیم. برخی از این راهکارها شامل موارد زیر می شود:

  • راهکار نظافت مکانیزه برای نظافت سقف

یکی از نقاطی که دسترسی به آن دشوار است، سقف یک محیط صنعتی است. برای تمیز کردن سقف یک محیط صنعتی آلوده و کثیف می توان از دستگاههای نظافت مکانیزه صنعتی استفاده کرد. می توان با تهیه جاروبرقی صنعتی این نقاط را تمیز کرد. اغلب جاروبرقی های صنعتی جهت استفاده در نقاطی که دسترسی به آن ها دشوار است، طراحی شده اند. این جارو ها نسبت به سایر جاروهای برقی دارای قدرت مکش، عملکرد و مخزن بهتری و بالاتری هستند.

  • راهکار نظافت مکانیزه صنعتی برای تمیز کردن دستگاه ها

تمامی وسایل و تجهیزات موجود در یک محیط صنعتی نیاز به تمیز شدن و نظافت دارند. مسئله نظافت محیط کار از جمله مواردی است که برای رعایت استاندارد های فرآیند تولید، باید به آن توجه کرد. می توان با استفاده از دستگاه مکانیزه و پر قدرت تمام تجهیزات صنعتی را شست و شو داد. دستگاه واتر جت می تواند با به کارگیری فشار آب تمام آلودگی ها را تمیز کند و موجب نظافت تمام تجهیزات صنعتی شود.

  • راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی برای تمیز کردن زمین

اغلب زمین محیط های صنعتی کاملا مسطح هستند. جهت تمیز کردن زمین محیط های صنعتی باید از تجهیزاتی که بتوانند آلودگی هارا کاملا از بین ببرند، استفاده کرد. کف شوی صنعتی می تواند در تمامی محیط های صنعتی به کار گرفته شود. این کف شوی یا اسکرابر قادر است تا تمام سطوح کف را به بهترین نحو تمیز کند. استفاده از این دستگاه مطمئن ترین راه برای نظافت زمین است. یکی از بهترین و بهداشتی ترین تجهیزات مکانیزه نظافتی، کف شوی است که در نظافت صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی برای تمیز کردن مواد آتش زا

تمیز کردن مواد قابل احتراق کاری خطرناک است، زیرا این مواد اگر با مواد شوینده ترکیب شوند آتش می گیرند. استفاده از مکنده های ضد انفجار در چنین شرایطی یک راهکار نظافت مکانیزه صنعتی به شمار می رود. مخرن این دستگاه طوری ساخته شده که با موتور آن فاصله استاندارد را دارد، حرارت موتور دفع شده و خطر انفجار به صفر می رسد. این دستگاه از نظر ساختاری شبیه جاروبرقی صنعتی است.

  • دستگاه پولیشر

از دستگاه پولیشر جهت جلادهی و نظافت سطوح کف و از بین بردن آلودگی هایی که به درون کف پوش ها نفوذ کرده اند و موجب کدری سطح آن ها شده اند، استفاده می شود. پولیشر صنعتی می تواند لایه ای محافظ بر روی سطوح مانند واکس و جلا دهنده ایجاد نماید. از این دستگاه در مراکز تجاری و لابی ساختمان ها برای ایجاد زیبایی و درخشندگی استفاده می شود.

مقایسه نظافت مکانیزه صنعتی با روش های سنتی

مقایسه نظافت مکانیزه صنعتی با روش های سنتی

می توان گفت: با وجود این وسایل مدرن نظافتی، دیگر استفاده از روش های سنتی قدیمی بازدهی خوبی در مقایسه با این تجهیزات نخواهند داشت. زیرا کیفیت استفاده از روش های سنتی از مکانیزه پایین تر است، به گونه ای که با روش سنتی به نظر می رسد آلودگی ها کاملا از بین نرفته و بخشی از آن ها در محیط به جای مانده است. می توان برتری روش های مکانیزه را در محیط های اداری، تجاری و صنایع کاملا مشاهده کرد. زیرا در روش نظافت مکانیزه سطوح نظافت شده سریع خشک شده و دقت نظافت و کیفیت بالاتری دارند. شما می توانید  انجام خدمات نظافت صنعتی خود را به شرکت ها و مجموعه های معتبر و دارای سابقه درخشان با خیال آسوده بسپارید.

اهمیت نظافت مکانیزه صنعتی با شیوع ویروس کرونا

شاید پیش از همه گیر شدن ویروس کرونا به نظافت مراکز درمانی، محیط های عمومی، بیمارستان زیاد اهمیت داده نمی شد یا عمل نظافت را هر چند روز یک بار انجام می دادند. اما در این روزها باید این مکان ها را روزانه و کاملا ضدعفونی کرد. بخش هایی که در تماس بیشتر با دست هستند مانند دستگیره های درب، کلید برق، دکمه های آسانسور، نرده ها، سرویس های بهداشتی و… باید مدام ضد عفونی شوند تا بتوان مانع انتشار بیشتر ویروس شد. استفاده و راه کارهای نظافت مکانیزه دراین زمینه می تواند، کمک بسیار زیادی به افراد کند.

جمع بندی

به طور کلی استفاده از دستگاه های نام برده می تواند برای نظافت محیط صنعتی کارآمد باشند. یکی از راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی درک الزام استفاده از این دستگاه های کاربردی است. شرکت اسب رز بیش از 25 سال سابقه فعایت در بخش تامین تجهیزات، خدمات و راهکارهای نظافت مکانیزه صنعتی را دارا است. شما می توانید جهت خدمات نظافت صنعتی خود با این شرکت ارتباط برقرار کرده و از خدمات آن بهره مند شوید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *