موکت شوی صنعتی

موکت شوی صنعتی
موکت شوی صنعتی

در گذشته در نبود موکت شوی صنعتی از لوازم ابتدایی تر و به صورت دستی، برای شستن موکت ها استفاده می شد. شستن با دست جوابگوی لکه ها و آلودگی های موکت های موجود در اماکن بزرگتر نبود. لکه ها و آلودگی ها در الیاف موکت ها پنهان می شد و حین شستن موکت ها با دست، لکه ها پاک نمی شد. علاوه بر آن با شست و شویی دستی، الیاف موکت خیلی زود ساختار خود را از دست می دادند. در حقیقت استفاده از مواد شوینده و تمیز کردن موکت، موجب آسیب های جدی تری از جمله پارگی و تغییر در رنگ اصلی موکت می شد. اما با پیدایش و تولید موکت شوی صنعتی امروزه برای تمیز کردن موکت ها در اماکن بزرگتر از این دستگاه استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم تا دستگاه موکت شوی صنعتی را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید:

معرفی موکت شوی صنعتی 

دستگاه موکت شوی صنعتی دستگاهی مدرن و به روز است که مکانیزم خاصی دارد. این دستگاه می تواند به راحتی موکت، فرش و مبل و… را به راحتی تمیز کند. این دستگاه نقش قابل توجهی در شستن موکت ها و فرش های مکان هایی از جمله مساجد و سالن های کنفرانس دارد. زیرا از موکت های بزرگتر در این اماکن استفاده می شود. برای شستن موکت ها و فرش ها نیازی به جمع کردن و انتقال آن به مکان دیگری نیست. با کمک این دستگاه می توان موکت ، فرش و… را در کمترین زمان و بدون جابه جایی لوازم، آن ها را در همان مکان شست. این دستگاه به عنوان یک موکت شوی در بسیاری از مکان ها با مساحت زیاد  کارآیی بالایی دارد. با بکارگیری این دستگاه به راحتی و با صرف زمان کمتری می توان موکت ها و فرش ها را با کیفیت بالایی شست و تمیز کرد.

 

معرفی موکت شوی صنعتی 

 

 اجزای به کار رفته در موکت شوی صنعتی

در صنعت نظافت از انواع متنوعی از دستگاه های موکت شوی و مبل شوی جهت شست و شوی موکت ها، فرش ها، مبل ها و …. استفاده می شود. طبیعتا هر کدام از این دستگاه ها با توجه به کارآیی ساختار متفاوتی نیز دارند. انواع متنوعی از این دستگاه ها در برندهای مختلفی در بازار به فروش می رسد که هر کدام ساختار منحصر به فردی دارد. ساختار به کار رفته در موکت شوی صنعتی شامل موارد زیر است:

  • نازل: این اجزاء در دستگاه موکت شوی صنعتی برای تمیز کردن بین سطوح مختلف تعبیه شده است. با وجود این قطعه در این دستگاه، به راحتی لابه لای سطوح مختلف تمیز می شود.
  • اسپری: این قطعه نیز محلول پاک کننده را به طور یکنواخت و به طرز صحیحی بر روی سطوح می پاشد.
  • پمپ: این قطعه نیز برای پمپاژ کردن و به عنوان تمیز کننده سطوح، در دستگاه تعبیه شده است.
  • سیستم مکش: سیستم مکش نقش بسزایی در تمیز کردن سطوح بر روی موکت و فرش ها دارد. این سیستم آلودگی، رطوبت و مواد پاک کننده بر روی سطوح را مکش می کند.
  • برس: برس کار اصلی را در دستگاه موکت شوی صنعتی بر عهده دارد. برس به شکل چرخان و غلتکی بر روی فرش ها و موکت ها می چرخد. در واقع بدون هیچ گونه آسیبی به الیاف فرش ها و موکت ها، سطوح را تمیز می کند.

همه این اجزای گفته شده در دستگاه های نظافت موکت و فرش مشترک هستند و به دلیل کارآیی ممکن است یک سری ویژگی های خاص داشته باشند.

بررسی ضرورت استفاده از دستگاه موکت شوی صنعتی

در گذشته جمع کردن موکت و فرش ها و انتقال آن به مکان مورد نظر برای شستن، کاری بسیار  وقت گیر و زمان بر بود. در شستن فرش ها و موکت ها به صورت دستی با مواد شوینده و شیلنگ این امکان وجود داشت که سطوح کاملا پاک نشوند. علاوه بر آن وزن و ابعاد سنگین فرش ها و موکت ها کاری بس وقت گیر و زمان بر بود که مشکلات زیادی را به همراه داشت. با تولید دستگاه های به روز و جدیدی همچون موکت شوی صنعتی، همه مشکلات به راحتی حل شد.

 

بررسی ضرورت استفاده از دستگاه موکت شوی صنعتی

 

 با وجود چنین دستگاه هایی کمتر کسی پیدا می شود که از روش دستی در شست و شوی موکت ها و فرش ها استفاده کند. شست و شوی کامل، کاهش به هدر رفتن آب، کاهش هزینه های حمل و نقل، سریع شستن فرش ها و موکت ها از جمله ویژگی های این دستگاه است. با وجود این همه مزایا بهتر است برای شستن فرش ها و موکت ها از این دستگاه های پیشرفته و به روز استفاده کرد.

شرکت اسب زر، با بهره گیری از توانایی بالای مهندسین و کارشناسان، توانسته است طی سال های متمادی فعالیت های زیادی جهت نمایندگی و فروش دستگاه های نظافت صنعتی داشته باشد. این شرکت انواع متنوعی از دستگاه های نظافت صنعتی را با برندهای مطرح و معتبر اروپایی به فروش می رساند. خدمات ارزنده، گارانتی و خدمات پس از فروش این شرکت موجب مطرح شدن و محبوبیت بالایی این شرکت شده است.

سخن پایانی

در اماکن بزرگتر جمع آوری حجم بالایی از فرش ها، موکت ها و دیگر اقلام و همچنین منتقل کردن آنها برای شستن، کار بسیار وقت گیری است. با ورود دستگاه های موکت شوی صنعتی فرآیند شستن، تمیز کردن و خشک کردن فرش ها و موکت ها در زمان کمتری انجام می شود. به طور کلی موکت شوی صنعتی دستگاه کارآمدی است که با کیفیت بالایی به عنوان یک موکت شوی در اماکن بزرگتر به کار گرفته می شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *