روش‌ های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی

روش‌ های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی
روش‌ های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی

روش ‌های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی موضوع مقاله‌ای است که امروز می‌خواهیم به آن بپردازیم. در خصوص این مقاله باید بدانید که ابتدا جاروبرقی صنعتی چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه این مطلب نیز در خصوص روش‌هایی که می‌توانید با آن‌ها طول عمر این جاروبرقی را افزایش دهید، صحبت کرده‌ایم تا اطلاعات شما از موضوع مورد نظر کامل شود. این مقاله توسط شرکت اسب زر تهیه و تنظیم شده است که در پایان آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاروبرقی صنعتی چیست؟

اولین موضوع آن است که بدانیم جاروبرقی صنعتی چیست و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود. شناخت ویژگی‌های این مدل از جاروبرقی‌ها و همچنین اطلاع از کارایی آن‌ها می‌تواند به شما در نگهداری بهتر از این محصولات صنعتی کمک بسیار زیادی کند.

مراکز صنعتی و اداری معمولاً مساحت‌ها و زیربنا‌های بزرگی دارند و به همین دلیل نمی‌توان از جاروبرقی‌های خانگی برای تمیز کردن این اماکن استفاده کرد.

روش ‌های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی

اما روش ‌های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی چیست و از طریق چه راه‌هایی امکان این کار وجود دارد؟ در این قسمت به این موارد خواهیم پرداخت.

۱-مکان مناسب برای نگهداری جارو برقی

مکان مناسب برای نگهداری جارو برقی

اولین مؤلفه مهمی که باید در نظر داشته باشید، مکانی است که جاروبرقی را در آنجا نگهداری می‌کنید. در بسیاری از شرکت‌ها و اداره‌های دولتی از یک زیرپله و یا انباری‌های کوچک و نمور به عنوان انبار استفاده می‌کنند. شاید در گذشته که تنها وسیله نظافت چیان استفاده از جارو‌های دستی پایه بلند و خاک انداز‌ها بود، این مکان‌ها برای کاربرد به عنوان انبار گزینه خوبی بودند، اما امروزه وسایل برقی همچون جاروبرقی صنعتی به روی کار آمده و به همین دلیل نیز باید این وسایل را در جای درستی نگهداری کنید.

بهتر است یک اتاق کوچک را برای نگهداری از این وسایل اختصاص دهید که دارای ویژگی‌های زیر باشد:

*محیط مورد نظر باید مسقف و دارای هوای خشک باشد و نهایت دمایی که دارد بین ۵ تا ۴۰ درجه باشد.

*محیط مورد نظر در صورت شرجی بودن ناحیه و شهر، حداکثر باید دارای ۷۰ درصد رطوبت باشد. رطوبت بیشتر از این مقدار می‌تواند سبب خرابی و فرسودگی جارو برقی شود.

*در صورتی که در محیط‌های آلوده از جاروبرقی استفاده می‌کنید، بهتر است از پوشش‌های مناسبی بر روی آن استفاده کنید.

۲-تخلیه مخزن جاروبرقی

هر وسیله‌ای در عین داشتن ورودی، یک خروجی نیز دارد. کیسه‌های جاروبرقی صنعتی و یا خانگی نیز در واقع خروجی این جارو‌ها به حساب می‌آیند. با توجه به گنجایش کیسه جاروبرقی و همچنین میزان آشغال‌هایی که در محیط میریزد، باید دارای یک روتین مناسب برای تخلیه کیسه جاروبرقی باشید. گاهی اوقات ممکن است محیط مورد نظر شما زیاد کثیف نشود و یا فقط هفته‌ای یک بار از جاروبرقی صنعتی استفاده کنید، در آن صورت نیازی نیست تا هر بار اقدام به تخلیه کیسه جارو نمایید.

۳-تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

تمیز کردن فیلتر جاروبرقی

مورد بعدی که جز روش ‌های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی است، مربوط به تمیز کردن فیلتر جاروبرقی می‌شود. معمولاً نیاز است تا هرچند وقت یکبار فیلتر جارو‌های برقی را تمیز کرده و شاهد افزایش قدرت مکش جاروبرقی باشید. به طور کلی برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی‌های صنعتی نیاز است تا بدانید که جاروی شما از کدام سیستم برای پاکسازی فیلتر استفاده می‌کند. معمولاً جاروبرقی‌های صنعتی بر خلاف جاروبرقی‌های خانگی به صورت اتوماتیک دارای سیستم پاکسازی فیلتر هستند. این سیستم‌ها به دو بخش دمش هوای معکوس و یا اهرم تکان دهنده دستی تقسیم‌بندی می‌شوند. هر کدام از این موارد می‌توانند به نوبه خود، به خوبی فیلتر را پاکسازی کنند.

اگر می‌خواهید بدانید که چه زمانی برای پاکسازی فیلتر مناسب است، بهتر است به نشانگرخلأدستگاه توجه داشته باشید. این نشانگر می‌تواند کاهش قدرت مکش جاروبرقی را به خوبی نشان دهد و همین موضوع نیز نشان دهنده نیاز جاروبرقی به پاکسازی فیلتر است.

۴-عوض کردن قطعات فرسوده

کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و… معمولاً دارای ضایعات بسیار زیادی هستند و به علت رفت و آمد زیادی که در این محیط‌ها انجام می‌شود نیز، میزان تولید زباله بیشتر بوده و نیاز بیشتری به جارو کشیدن وجود دارد. خراب شدن قطعات مختلف جاروبرقی و یا استهلاک پیدا کردن این قطعات می‌تواند با توجه به نوع استفاده از جاروبرقی و همچنین میزان استفاده از آن، متفاوت باشد.

اگر دوست دارید تا جاروبرقی صنعتی خود را از خراب شدن کامل و یا سوخته شدن موتورش حفظ کنید، بهتر است نسبت به تعویض قطعاتی از جارو برقی که خراب می‌شوند، هرچه سریعتر اقدام کنید. این کار باعث جلوگیری از بروز خسارت به دیگر قسمت‌های جارو شده و یکی از روش‌ های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی است.

جمع‌بندی

تمامی روش‌هایی که در خصوص آن‌ها صحبت کردیم جز روش ‌های نگهداری و افزایش طول عمر جاروبرقی صنعتی به حساب می‌آیند. به طور کلی اگر از جاروبرقی صنعتی خود مراقبت نکنید، احتمالاً در عرض مدت کوتاهی لازم است تا نسبت به تعویض قطعات آن و یا حتی خرید یک جاروی جدید اقدام کنید.

فروشگاه اسب زر یکی از فروشگاه‌های فعال در زمینه فروش وسایل و محصولات و خدمات نظافت صنعتی من جمله جاروبرقی صنعتی است. در این فروشگاه می‌توانید جارو‌هایی با برند‌های بسیار معتبر و اصل را پیدا کنید که کیفیت‌های ساخت بالایی نیز دارند. علاوه بر این موضوع می‌توان گفت که ظاهر و همچنین قیمت این جاروبرقی‌ها نیز در فروشگاه اسب زر بسیار مناسب است و به همین دلیل، می‌توانید به سادگی خرید خود را از این مرکز انجام دهید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *