دستگاه رایحه افشان

دستگاه رایحه افشان
دستگاه رایحه افشان

خدمات نظافت صنعتی تنها شامل وسایل صنعتی نمی‌شوند، بلکه بسیاری از اوقات زیباتر و خوشبوتر کردن فضا نیز می‌تواند شامل این موارد شود. دستگاه رایحه افشان یکی از کاربردی‌ترین وسایلی است که می‌توانید هم در محیط‌های تجاری و اداری از آن استفاده کنید و هم در خانه‌ها و هتل‌ها و… کاربرد دارد. در ادامه در خصوص این مدل از دستگاه و همچنین کاربرد‌های بیشتر آن توضیحاتی را ارائه داده‌ایم که‌امیدواریم برای شما کاربردی و مناسب باشد.

دستگاه رایحه افشان چیست؟

اولین موضوع آن است که بدانیم دستگاه رایحه افشان چیست و چطور کار می‌کند. همان طور که از نام این دستگاه پیدا است، دستگاه رایحه افشان می‌تواند سبب خوشبو شدن محیط شود و بوی نامطلوبی که در محیط پخش شده است را از بین ببرد. معمولاً این دستگاه را برای محیط‌های سربسته و شلوغی همچون اداره‌ها، مغازه‌ها و… استفاده می‌کنند که سیستم تهویه مناسبی نیز ندارند.

ویژگی‌های دستگاه رایحه افشان

ویژگی‌های دستگاه رایحه افشان

تا حدودی با خود دستگاه و وظیفه اصلی آن آشنا شدید، اما ویژگی‌های مربوط به این محصول چیست و چه مؤلفه‌هایی سبب می‌شود تا دستگاه رایحه افشان شکل خاص و ویژه‌ای پیدا کند؟

۱-انتشار انواع رایحه‌ها

سلیقه‌های افراد با یکدیگر متفاوت است، بنابراین همه افراد نمی‌توانند یک رایحه را دوست داشته باشند. گاهی اوقات حتی برخی از افراد به قدری از یک رایحه متنفر هستند که امکان ندارد بتوانند در آن محیط بمانند. به همین دلیل است که این دستگاه‌ها توانایی انتشار رایحه‌های مختلف را دارند و برای هر سلیقه‌ای نیز مناسب هستند.

۲-قابلیت تنظیم میزان پاشش اسانس

این دستگاه‌ها به نحوی ساخته شده‌اند که به راحتی بتوانید میزان پاشش اسانس آن‌ها را تنظیم کنید. در واقع برای محیط‌هایی که جمعیت کمتری در آن جا تردد داردف می‌توانید دستگاه را جوری تنظیم کنید که به طور مثال هر یک دقیقه یک بار و یا هر سی ثانیه یک بار، پاشش اسانس داشته باشد.

۳-مخزن

سومین ویژگی دستگاه رایحه افشان مربوط به مخزن قابل شستشوی آن می‌شود. با وجود چنین مخزنی به سادگی می‌توانید هم جرم‌ها و میکروب‌های احتمالی قرار گرفته در مخزن را پاکسازی کنید و هم آن که پس از شستن مخزن می‌توانید از یک رایحه دیگر استفاده کنید و به این صورت به فضای اطراف خود نیز از لحاظ عطر و بو، تنوع بدهید.

۴-امکان نصب بر روی دیوار

مورد بعدی در خصوص امکان نصب کردن این دستگاه‌ها بر روی دیوار است. می‌توانید به سادگی رایحه افشان را بر روی دیوار نصب کرده و در هر ارتفاعی که می‌خواهید، ان را تنظیم کنید.

۵-تأثیر بر روی روح و روان

زمانی که وارد یک محیط می‌شوید، اولین چیزی که می‌تواند در نگرش شما بر آن محیط تأثیرگذار باشد و ناخودآگاه شما را درگیر کند، بو و رایحه‌ای است که از آن محیط می‌شنوید و حس می‌کنید. استفاده از دستگاه رایحه افشان نیز دقیقاً به همین دلیل است که دارای اهمیت زیادی است. اگر رایحه‌ای که انتخاب می‌کنید نیز مناسب محیط باشد و بسیار تند یا بسیار ملایم نباشد، می‌توانید انتظار تأثیر مثبت بر روی افراد حاضر در آن مکان را داشته باشید.

۶-وجود سنسور

در برخی از این دستگاه‌ها علاوه بر آن که می‌توانید زمان‌بندی خاصی را برای پاشش اسانس به محیط بدهید، سنسور‌هایی نیز وجود دارند که دستگاه می‌تواند با استفاده از آن‌ها به سادگی و به راحتی تشخیص دهد که آیا محیط نیاز به پاشش اسانس دارد یا خیر.

نحوه عملکرد دستگاه رایحه افشان

نحوه عملکرد دستگاه رایحه افشان

مورد بعدی در خصوص نحوه عملکرد دستگاه رایحه افشان است. این دستگاه شیوه عملکردی پیچیده و بسیار سختی ندارد، بلکه می‌توان گفت کار آن به قدری ساده است که حتی تعجب خواهید کرد که چطور یک دستگاه به این سادگی و کوچکی می‌تواند اینقدر به صورت عمیق بر روی محیط تأثیر‌گذار باشد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین فناوری به کار رفته در رایحه افشان با عنوان اتمیزیشن شناخته می‌شود. در این فناوری پودر اسانس به ذرات بو تبدیل شده و در فضا پراکنده می‌شود. این ذرات و مولکول‌های رایحه، زمانی که به مولکول‌های هوا برخورد می‌کنند، می‌توانند سرعت و قدرت چند برابر پیدا کرده و مجدد در فضای بیشتری شروع به انتشار کنند.

استفاده از این فناوری سبب می‌شود تا از بروز حساسیت‌های ریوی در افرادی همچون سالمندان و کودکان، به طور کامل جلوگیری شود. برای آن که بتوانید حداکثر استفاده را از دستگاه ببرید، کافی است تا رایحه و اسانس مورد نظر خودتان را خریداری کرده و در دستگاه از آن استفاده کنید.

اماکن مناسب برای استفاده از دستگاه رایحه افشان

اما چه اماکنی برای استفاده از این دستگاه مناسب هستند؟ معمولاً در تمام محل‌ها می‌توانید به سادگی از این دستگاه استفاده کنید، اما مسلماً مکان‌هایی وجود دارند که استفاده از دستگاه رایحه افشان برای آن‌ها کاربردی‌تر بوده و نتایج بهتری را می‌تواند برای آن‌ها در بر داشته باشد.

*مراکز اداری، تجاری و مسکونی که رفت و آمد‌های زیادی دارند و اغلب نیز دارای سیستم تهویه مناسبی نیستند.

*اداره‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی. در این مکان‌ها در ساعت‌های صبح و تا ظهر، میزان رفت و آمد بسیار زیاد است و نمی‌توان به سادگی هوای محیط را به خصوص در فصل‌های سرد سال، تهویه کرد.

*مهدکودک‌ها، آسایشگاه‌های سالمندان

*محیط‌های آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها،

*هتل‌ها، رستوران‌ها و فست فود‌ها

*مجموعه‌های ورزشی، باشگاه‌ها، استخر‌ها

*سالن‌های همایش، تئاتر

*بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی

جمع‌بندی

استفاده از دستگاه رایحه افشان می‌تواند مزیت‌های فوق‌العاده زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سبب بهتر شدن فضای اطراف شما شوند. در صورتی که قصد خرید این دستگاه که جز وسایل مربوط به خدمات نظافت صنعتی می‌شود را دارید، کافی است تا به فروشگاه‌های معتبر که در این زمینه فعال هستند، مراجعه کنید. فروشگاه اسب زر یکی از همین فروشگاه‌ها است که می‌تواند این دستگاه را در مدل‌های مختلف و با قیمت‌های گوناگون به شما عرضه کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *