ابزار نظافت صنعتی

ابزار نظافت صنعتی
ابزار نظافت صنعتی

منظور از نظافت صنعتی تمیز کردن و پاکسازی محیط های بزرگ صنعتی و غیر صنعتی است. از آنجا که این محیط ها بزرگ هستند و میزان آلودگی آن ها طبعا بسیار زیاد است، تمیزکردنشان به روش های سنتی بسیار دشوار و زمان بر و به گونه ای ناممکن است. امروزه برای نظافت مکان های بزرگی از قبیل کارخانجات، بیمارستا نها، مراکز خرید، مرکز آموزشی و … از ابزار نظافت صنعتی استفاده می شود. برای استفاده از خدمات نظافت صنعتی باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت صنعتی  مراجعه کرد. این شرکت ها پس از بازدید و بررسی مکان مورد نظر اقدام به ارائه خدمات نظافت صنعتی می کنند. زیرا هر مکان با توجه به متراژ،  میزان آلودگی به تجهیزات و ابزار نظافت صنعتی خاصی نیاز دارد. شرکت اسب زر یکی بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت صنعتی است. در ادامه همراه ما باشید تا مطالبی درباره ابزار نظافت صنعتی، در اختیار شما قرار دهیم:

 معرفی ابزار نظافت صنعتی  

ابزار نظافت صنعتی به مجموعه تجهیزات و وسایلی گفته می شود که برای تمیز کردن و پاکسازی محیط های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام کاربرد و روش استفاده خود را دارند. برخی از این ابزار ها موارد زیر هستند:

  • جارو برقی صنعتی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین وسایل نظافت صنعتی است، که به علت مکش بالایی که دارد برای پاکسازی محیط های برزگ با میزان آلودگی بالا مناسب می باشد. این جارو برقی ها با توجه به نوع کاربرد انواع مختلفی دارند.

  • اسکرابر

یکی از وسایلی که مسئله نظافت را در محیط های بزرگ راحت نموده و مشکل شستشوی کف زمین، لغزندگی تردد و … را در محیط های بزرگ و پر رفت آمد هموار کرده است، اسکرابرها هستند. اسکرابر یک زمین شوی مکانیزه با قابلیت شستشوی اتوماتیک و خشک کردن سریع محیط است که می تواند در کمترین زمان و بهترین کیفیت، عملیات نظافت را انجام دهد. اسکرابر ها یا برقی هستند و یا با باطری کار می کنند.

  • واترجت

واترجت ها شوینده های قوی هستند که می توانند فشار معمولی آب  را به فشار قوی تبدیل کنند. این دستگاه در انواع کارواش ها  و مکان های صنعتی کاربرد دارد. واترجت ها هم مانند سایر ابزار نظافت صنعتی با توجه به کاربرد خود انواع مختلف دارند. واترجت های تک فاز و سه فاز  هر کدام برای کاربردهای خاصی مناسب هستند.

  • سوییپر

 

 یکی دیگر از ابزار نظافت صنعتی سوییپرها هستند که کار آن ها جمع آوری زیاله های ریز و درشت در محیط های بزرگ است. سوییپرها دستگاه های مکانیزه ای هستند که وظیفه جمع آوری زیاله های زیر ودرشت را دارند. این ابزار نظافت صنعتی در کمترین زمان و بهترین کیفیت در نظافت محیط ها بزرگ کاربرد دارد. این دستگاه با داشتن سامانه برس زنی، فیلتراسیون قوی، مخزن های بزرگ و با حجم بالا با سیستم مکانیزه در کیفیت نظافت محیط های بزرگی مثل کار خانجات، بسیار موثرند.

  • جاروهای خیایانی

یک ابزار نظافت صنعتی است که نظافت شهری و جاده ای را آسان کرده است. این جاروهای مکانیزه ترکیبی از جاروبرقی صنعتی و سوییپر هستند. یعنی زباله های زیر و درشت را جمع آوری می کنند و هم شستشو و خشک کردن خیابان ها و جاده ها را به بهترین نحو انجام می دهند.

فواید و مزایای استفاده از ابزار نظافت صنعتی

  • با استفاده از ابزار نظافت می توان در کمترین زمان محیط های بزرگ را تمیز کرد.
  • کم شدن هزینه ها به دلیل مصرف آب کمتر و مواد شوینده
  • ساده بودن روش های استفاده از ابزار نظافت صنعتی
  • کیفیت بالای نظافت محیط
  • کمتر شدن زمان تکرار نظافت
  • با محیط زیست سازگارند، زیرا برای نظافت با کیفیت به مواد شوینده مضر نیاز ندارند.

انواع نظافت صنعتی

 

نظافت محبط های بزرگ صنعتی بسته به میزان آلودگی و نوع آلودگی متفاوت است.

  • شستشو با آب: این روش نظافت، شستشو با فشار قوی آب است که برای سطوح مناسب است. علاوه برسطوح برای رسوب زادیی، پاک کردن بتن، لایه برداری و پاک کردن رنگ نیز کاربرد دارد.
  • پاکسازی عمیق سطوح: بعضی سطوح به دلیل ماندن لایه های مختلف آلودگی تمیز کردن آن ها به طور عمیقی و کامل بسیار دشوار است. ابزارهای نظافت صنعتی با قابلیت های بالا و پیشرفته برای پاکیزگی اینگونه سطوح کاربرد دارند.
  • جمع آوری زباله و ضایعات و غبارگیری: این نوع نظافت بیشتر مختص به کارخانجات و اماکن صنعتی است که ضایعات زیادی تولید می کنند. ابزارها نظافت صنعتی مانند انواع جاروبرقی صنعتی و سوییپر اسکرابر و … صنعتی برای این نوع نظافت کاربرد دارند.

حرف آخر

ابزارهای نظافت صنعتی امروزه کار نظافت محیط های بزرگ مثل ادارات، کارخانجات، بیمارستان ها و… آسان و مشکلاتی که در گذشته معضل نظافت محسوب می شدند مثل شستشوی کف زمین، جرمگیری سطوح و … را هموار کرده اند. اما نکته قابل توجه در استفاده از این ابزار و امکانات، انتخاب درست آنها با توجه به محیط مورد نظر و میزان آلودگی محیط و نوع آلودگی است. زیرا دستگاه و ماشین آلات مختلفی برای کاربردهای مختلف طراحی شده اند. با توجه نوع طراحی و کاربردشان طبعا به لحاظ قیمت نیز متفاوت هستند. برای اطلاع از مدل های مختلف ابزار نظافت صنعتی، نوع کاربرد، و روش کارکردنشان لازم است که به شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت صنعتی مراجعه کنید. این شرکت ها با بارزسی محیط ضمن دادن مشاوره به مشتریان، خدمات نظافت را متناسب با محیط و میزان آلودگی ارائه می دهند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *