دستگاه شستشوی فرش

دستگاه شستشوی فرش
دستگاه شستشوی فرش

درمورد دستگاه شستشوی فرش  چه می دانید؟

از حق نگذریم وقتی سخن از شستشوی انواع فرش به میان می‌‌‌‌آید، ما را یاد حال و هوای عید نوروز و خانه تکانی می‌‌‌اندازد، زمانی که در حیاط با وسیله‌‌‌هایی ساده همانند پارو، چتکه و … فرش‌‌‌هایمان را می‌شستیم، اما خب در گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی به جای شستشوی سنتی می‌‌‌توان با خدمات نظافت صنعتی همانند دستگاه شستشودهنده فرش، موکت شوی، مبل شوی، نما‌‌‌‌شوی و … استفاده کرد. این دستگاه‌‌‌ها انواع خدمات نظافتی را برای ما انسان‌‌‌‌ها تسهیل نموده‌‌‌اند. از دستگاه شستشوی انواع فرش برای شستن موکت و گاها مبلمان نیز استفاده می‌‌‌شود که گاه به آن موکت شوی نیز می‌‌‌گویند که در ادامه به بررسی آن پرداخته‌‌‌ایم.

دستگاه شستشوی فرش

 

دستگاه مخصوص شستشوی فرش

 

این دستگاه کاربردی و بروز در دنیای الان که همه امور به صورت پیشرفته و با استفاده از ماشین‌آلات و تجهیزات انجام می‌‌‌شوند، دارای اهمیت بالایی می‌‌‌باشد خصوصا برای سالن‌‌‌ها و کتابخانه‌‌ها و مکان‌‌‌هایی که امکان ارسال فرش به قالیشویی وجود ندارد زیرا که با استفاده از این دستگاه می‌‌‌توان به راحتی و در محل فرش یا موکت را از وجود هر گونه آلودگی پاک نمایید.

استفاده از این دستگاه به مساحت فرش یا موکت بستگی دارد زیرا که دارای مخازنی جهت شستشو هستند و برای اماکنی که مساحت زیادی دارند همچون هتل و مراکز خرید، می‌بایست از دستگاهی با مخزن بزرگ استفاده شود. به طور کلی دستگاه مذکور از سه بخش زیر تشکیل شده است:

_ سامانه مکش

_ پاشش محلول شوینده

_ برس‌زنی

سامانه مکش نام برده شده از موتوری مکنده ساخته شده که باید طی یک یا چند مرحله آب کثیف را به درون خود مکش کند و عمل خشک کردن فرش را در زمان اندکی انجام دهد. قدرت مکش آن باید به گونه‌‌‌‌ای باشد که علاوه بر جذب بالای آب‌‌‌های کثیف از دل فرش و موکت، باعث تسریع زمان خشک کردن آن نیز شود، زیرا که از این دستگاه‌‌‌ها همانطور که گفتیم در اماکن عمومی بیشتر استفاده شده و نیاز دارند که دوباره فرش و موکت خود را پهن کنند ولی به طور کلی اگر در خانه هم استفاده کنید حتما مایل به سرعت کار بالا خواهید بود.

برای استفاده از دستگاه شستشوی فرش صنعتی ابتدا یادتان نرود که مخزن آب تمیزی که در دستگاه وجود دارد باید با حجم مشخصی از آب و مواد شوینده پر شود سپس قسمت پاشش محلول را تنظیم کرده و بر روی سطح مورد نظر قرار می‌‌‌دهید تا دستگاه شروع به کار کند.

مزایای استفاده از دستگاه‌‌‌های مختلف شستشو‌‌‌ی فرش

 

مزایای استفاده از دستگاه‌‌‌های مختلف شستشو‌‌‌ی فرش

 

از قدیم‌الایام شایعه‌‌‌ای اشتباه در گوش ما خوانده‌‌‌اند که هر چه بیشتر یک فرش را بشویید زود‌‌‌‌تر خراب می‌‌‌شود پس سعی کنید که کمتر بشویید! خوب همانطور که مستحضرید این حرف کاملا اشتباه است زیرا که بیرون آوردن آلودگی از دل فرش باعث تازگی و جان دوباره دادن به آن است و هر چه بیشتر این آلاینده‌‌‌ها در فرش باقی بمانند موجب خرابی، پوسیدگی و کاهش عمر فرشتان خواهد شد؛ بنابراین سعی بر این داشته باشید که در زمان‌‌‌‌های مناسب دست به شستشوی فرش خود با روشی مناسب بزنید و اگر قصد شستشو با دستگاه شستشو را دارید باید بدانید که یک تیر و چند نشان را انتخاب نموده‌‌‌اید زیرا که مزیت‌‌‌ها آن به وفور است و عبارت‌‌‌اند از:

_ جدا‌‌‌‌سازی کامل و بی‌نقص آلودگی‌‌‌ها از سطح و عمق فرش به وسیله برس‌‌‌ها

_ کیفیت بالای شستشو و تمیزی کار

_ ممکن ساختن شستشو و خشک کردن در آن واحد و سریع

_ عدم ایجاد خستگی و نداشتن هیچ گونه فشار کاری در هنگام استفاده از آن

_ صرفه‌‌‌‌جویی در مصرف آب و ماده شوینده و زمان برای کاربر

کلام آخر

در آخر باید بیان کنیم که با تنبلی و گوش دادن به شایعات قدیمی نگذارید که آلاینده‌‌‌‌ها فرش‌‌‌های زیبا‌یتان را تخریب کنند و سعی کنید با دستگاهی مناسب آن‌ها را از وجود هر گونه آلودگی پاک نمایید. مجموعه اسب زر با ارائه اکثر دستگاه‌‌‌های خدمات نظافت صنعتی مختلف با بهترین کیفیت تمیزی و پاکیزگی را به خانه‌هایتان هدیه می‌‌‌‌دهد. در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهامی کافی است با شماره‌‌‌‌هایی که در زیر درج شده تماس حاصل فرمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *