وسایل نظافت استخر

وسایل نظافت استخر
وسایل نظافت استخر

یکی از تفریحات و ورزش‌های پرطرفدار میان تمامی سنین ورزش شنا است. به همین دلیل انواع استخر‌های پیش ساخته، ایزی ست و بادی از پرفروش‌ترین محصولات هستند. برای افزایش طول عمر انواع استخر خانگی خود باید نکاتی از قبیل استفاده از وسایل نظافت استخر را رعایت کنید.

همانطور که می‌دانید وجود برگ و حشرات مزاحم در آب همچنین آلوده بودن آب استخر موجب ناراحتی و مزاحمت برای افراد درون استخر می‌شود. در همین راستا امکان بروز بعضی از بیماری‌های پوستی هم وجود دارد. پاکیزگی و تمیز بودن استخر برای سلامت افراد بسیار مهم می‌باشد. همچنین  علاوه بر سلامت افراد بر سلامت استخر و طول عمر آن هم تاثیرگذار است. در این مطلب از وب سایت اسب زر شما را با انواع وسایل جهت نظافت استخر آشنا خواهیم کرد.

وسایل نظافت استخر

برای تمیزی و پاکیزگی استخر خود باید از وسایل نظافتی استفاده کنید که دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

جارو استخر

 

جارو استخر

 

یکی از تجهیزات کمکی که در نگهداری استخر به شما کمک خواهد کرد جاروی استخر دستی می‌باشد. این جارو از یک پمپ استخری و یک گاری جهت حمل آسان‌تر آن تشکیل شده است. همچنین در قسمت مکش این نوع جاروها یک استرینر نصب شده و این استرینر از ورود اجسام بزرگ جلوگیری می‌کند. حال این جاروی نیاز به اجزای دیگری هم دارد که شامل سر جارو، دسته جارو و شیلنگ آن می‌شوند. جاروی استخری دستی دارای انواع مختلفی همچون:

  • با فیلتر تصفیه

درمورد وسایل نظافت استخر با این دستگاه باید آشنا باشید. این نوع جاروها مجهز به فیلتر تصفیه می‌باشند که بر روی گاری به همراه الکتروپمپ متصل شده‌اند. پس از مکش آب توسط پمپ این آب‌ها به فیلتر منتقل می‌شوند و سپس بعد از جداسازی مواد معلق و زائد در آب، آب مجدداً به استخر بازگردانده می‌شود. در نظر داشته باشید که از این نوع جاروها برای جارو زدن آبنماها، آکواریوم‌ها، استخر ماهی و دیگر استخرها که دارای حجم کمی از آب هستند استفاده می‌شود.

  • بدون فیلتر

این نوع جاروها فاقد فیلتر هستند و آب پس از مکش از کف استخر به همراه آلودگی‌ها مستقیما به سمت فاضلاب می‌روند.

  • متصل به سیستم تصفیه

از این جارو‌ها می‌توان در استخرهای خانگی استفاده کرد زیرا این استخرها دارای اسکیمر می‌باشند و توان استفاده از این نوع وسایل نظافت استخر را دارند‌. اجزای این جاروها شامل سر جارو، دسته جارو، شلنگ و پک اتصال جارو به اسکیمر است. جالب است که بدانید اسکیمرها دارای یک قطعه جهت اتصال شلنگ جارو به استخر هستند. در نتیجه با استفاده از پمپ تصفیه عملیات جارو زدن استخر صورت می‌گیرد.

این روش برای استخراج‌های خانگی مناسب می‌باشد و دارای هزینه‌های کم و مقرون به صرفه است. به یاد داشته باشید که هنگام ساخت استخر شرایط زیرساختی این نو جاروها را فراهم کنید.

دسته تلسکوپی

دسته تلسککنی‌ها یکی از تجهیزات کاربردی برای وسایل نظافت استخر هستند. دسته تلسکوپی‌ها قابلیت اتصال به جارو، برس و یا توری‌ها را دارند. از این موارد برای جمع کردن زباله‌های بزرگ، پاک کردن و برس کشیدن سطوح استخر، جارو کشیدن استخر و … استفاده می‌شود. یکی از قابلیت‌های این تجهیزات تنظیم کردن ارتفاع آنها می‌باشد که این امر در هنگام نظافت سطوح داخلی استخر به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر به دنبال خرید دسته تلسکوپی هستید باید به این سه ویژگی توجه کنید؛

  • ویژگی اول این که باید بدنه آن ضخیم باشد.
  • ویژگی دوم، بهتر است جنس آن آلومینیومی باشد.
  • ویژگی سوم، حداقل طول آن ۵ متر باشد.

توری اسکیمر

 

توری اسکیمر

 

توری اسکیمر از جمله وسایل وسایل نظافت استخر است که با اتصال به انتهای لوله تلسکوپی یک وسیله‌ای کاربردی است و می‌توان به وسیله آن سطح آب استخر را به راحتی تمیز کرد. توری اسکیمر مختص به نظافت سطح آب از آشغال‌های مثل برگ‌های خشک و حشرات است. هنگام خرید توری از مرکز فروش لوازم استخر در نظر داشته باشید که دو نوع توری اسکیمر وجود دارد:

  • نوع اول آن توری صاف است.
  • نوع دوم آن توری سبددار است.

پیشنها ما به شما خرید توری اسکیمر صاف می‌باشد چرا که تمیز کردن استخر و کار کردن با این مدل توری راحت‌تر خواهد بود.

برس جاروی استخر

یکی از مواردی که جز وسایل نظافت استخر است و بسیار هم ضروری می‌باشد، برس جارو است. پاکسازی استخرها از جلبک‌ها و لایه‌های چربی با این وسیله انجام می‌شود. همانطور که می‌دانید بر روی سطح آب یک لایه چربی نازک وجود دارد و همانطور در کف استخرها و یا دیواره‌ها و پله‌ها لایه‌ای از جلبک به آن‌ها چسبیده است. اگر قصد داشتن یک استخر تمیز را دارید بهترین راه از بین بردن این لایه‌ها از استخر و تمیز کردن آن‌ها از سطوح استخر استفاده از برس جارو می‌باشد.

در نظر داشته باشید که برس کردن دائمی استخر مانع از سبز شدن و کدر شدن آب می‌شود. اگر به دنبال تهیه برس برای استخر خود هستید باید با توجه به نوع استخر مدل برس جارو خود را انتخاب کنید؛

  • استخر بتونی، اگر از این نوع استخرها دارید بهتر است از برس با جنس استیل ضدزنگ یا نایلونی استفاده کنید.
  • استخر گانیت، برای این نوع استخرها برس‌هایی با جنس استیل ضدزنگ مناسب است.
  • استخر فایبرگلاس _ وینیل و بتن رنگ شده، برس نایلونی بهترین انتخاب برای این نوع استخرها می‌باشد.

پمپ تخلیه آب استخر

از جمله وسایل نظافت استخر پمپ تخلیه آب است. پمپ تخلیه آب قابلیت تخلیه متفاوتی را دارد و برای استخرهایی با حداکثر عمق و خدمات نظافت صنعتی طراحی شده است. همچنین طول شلنگ این پمپ ۵ متر می‌باشد. این پمپ‌ها دارای شلنگ تبدیل و اتصال به شلنگ‌های معمولی را دارد تا هنگام تخلیه آب استخر بتوانید از آن آب برای آبیاری باغ و باغچه‌ها استفاده کنید و با این کار از هدر رفتن آب جلوگیری نمایید.

جاروی اتو‌مات

جاروی اتومات از جمله وسایل جانبی استخر به شمار می‌آید. از این جارو برای پاک کردن استخر از جلبک‌ها و رسوبات استفاده می‌شود. دسته جاروی اتومات تلسکوپی بوده و قابلیت کوتاه و بلند شدن تا 239 سانتی‌متر را دارد. این جارو توسط کابل USB شارژ می‌شود و مدت زمان شارژ کامل آن ۵۰ دقیقه است. این جارو ضد آب می‌باشد  و رسوبات و لجن‌های کف استخر را وکیوم می‌کند و تمامی آن‌ها را در مخزن خود نگهداری خواهد کرد. این جارو یکی از جدیدترین و پرکاربردترین وسایل نظافت استخر به حساب می‌آید.

سخن آخر

با توجه به اهمیت تمیزی و پاکیزگی استخرها و جلوگیری از آلودگی و بیماری‌های پوستی استفاده از وسایل نظافتی بسیار حائز اهمیت هستند. در این مقاله از وب سایت اسب زر شما را با این وسایل آشنا نمودیم. در صورتی که به دنبال شستشوی اتوماتیک و واترجت صنعتی هستید می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *